Seznam nejlepších jídel pro zdravé a silné vlasy a nehty

Je velmi důležité se o své tělo starat jak z venku tak zevnitř. Dobře vyvážená a zdravá strava podporuje nejen pokožku ale i zdravý a růst vlasů a nehtů. Je dobré tedy vědět, že nádherně vypadající vzhled vlasů začíná uvnitř.

Pokud chcete mít zdravé vlasy a nehty je čas přidat do svého jídelníčku potraviny, které obsahují živiny co vám dopomůžou ke zdravému vzhledu vlasů a nehtů. Přesně takové potraviny si dneska ukážeme.

1. Losos

Kromě toho že losos obsahuje velké množství Vitaminu D a bílkovin, je také bohatý na Omega 3 mastné kyseliny, ty pak přispívají ke zdravému vzhledu vlasů i nehtů.

Pokud losos není vaším oblíbeným jídlem, máme pro vás několik alternativ: sardinky, sleď, makrela, dýňová semínka či avokádo.

1

2. Vlašské oříšky 

Nejenže obsahují velké množství Omega 3 mastných kyselin, obsahují také Biotin, který zabraňuje vypadávání vlasů. Dále jsou také bohaté na obsah Vitaminu E, který je rovněž zdraví prospěšný.

2

3. Čočka

Čočka je velmi často opomíjena ale jedná se o velmi zdravou luštěninu, která je bohatá na železo, zinek, bílkoviny i biotin.

4

4. Špenát

Špenát není oblíbený nejen mezi vegetariáni, lidé by měli vědět že je velmi bohatý na spoustu živin, které výrazně pomáhají zdravý nehtů a vlasů.

Obsahuje beta-karoten, kyselinu listovou a Vitamin C.

3

5. Sladké brambory

Velmi efektivní zdroj beta-karotenu, který je v těle využíván k produkci Vitaminu A. Lidé, kteří pak trpí nedostatkem Vitaminu A jsou náchylní k suché pokožce nebo jejímu loupání.

NCI5_POTATO
NCI5_POTATO

6. Syrovátková bílkovina

Pokud vlasy trpí nedostatkem keratinu – který je tvořen bílkovinami, začínají vám vypadávat vlasy. Jedním z řešení je syrovátková bílkovina, kterou můžete například přidat do své ranní Smoothie či ovesné kaše.

SONY DSC

zdroj: 12tomatoes.com